Indicatie en bekostiging

Om uw kind in de Liz klas te kunnen plaatsen heeft uw kind een geldige beschikking nodig van de gemeente ( Jeugdwet) of het CIZ (WLZ). Wij helpen u bij de nodige zorgaanvragen en verwijzen u zo nodig door naar de juiste instanties. Wanneer je als ouders geconfronteerd wordt met een beperking bij je kind, is er een hoop te regelen. Uw Sociaal Wijkteam kan u hierbij helpen. Met advies, persoonlijke ondersteuning en onafhankelijke informatie helpen zij  u op weg. Ook kunt u lid worden van Per Saldo de belangenvereniging van en voor mensen die hun zorg zelf willen regelen met een persoonsgebonden budget.

De consulent van uw Sociaal Wijkteam bekijkt samen met u wat uw kind nodig heeft. Zij verzorgt de aanvraag voor een eventuele indicatie bij de gemeente (Jeugdwet) of bij het CIZ (WLZ)

Stichting Liz is een gecontracteerde zorgaanbieder in de regio's Nijmegen, Arnhem, Limburg Noord en Brabant Noord-Oost.

Zodra de indicatie van uw kind geregeld is en er is plek in de klas kan uw kind geplaatst worden. Er zijn dan verder geen kosten voor u als ouder