Dagbehandeling 0-12 jaar

Kinderen met en zonder handicap komen elkaar niet vaak tegen. Daardoor leren ze ook niet hoe leuk het is om met elkaar samen te leven. In Nederland is het onderwijs voor kinderen met en zonder handicap namelijk gescheiden. Jammer hè? Want terwijl andere kinderen samenzijn op school en in de buurt, volgen kinderen met een handicap alleen maar onderwijs samen met andere kinderen met een handicap. Bij Stichting Liz geloven we dat onderwijs en zorg heel goed samen kan. En daarom doen wij het anders.

Alle kinderen leven en leren samen bij Stichting Liz

We geven altijd kleinschalige en persoonlijke aandacht aan jouw kind. We gaan voor ontwikkeling en samen leren en leven. Daarom gaan alle kinderen van Stichting Liz elke dag langs bij de kinderen op de kinderopvang en op school. Of andersom. Wist je dat kinderen met een handicap zich beter ontwikkelen als ze ook contact hebben met andere kinderen? En kinderen zonder handicap zo leren dat er ook kinderen zijn die anders zijn dan zij? Dat dat niet eng of raar is, maar juist leuk! De kinderen van Stichting Liz maken muziek, knutselen of doen mee aan kringactiviteiten in de klas. Samen met hun begeleider. En de kinderen van school of de kinderopvang komen bij ons langs om samen te eten en drinken, voorlezen, knutselen of snoezelen bijvoorbeeld. Alle kinderen spelen tegelijk buiten en vieren gezellig samen Sinterklaas en Kerst.

Jouw kind kan bij ons terecht
Heeft je kind een ontwikkelingsachterstand? Of een verstandelijke- en/of lichamelijke beperking? Je kunt bij ons terecht. Kinderen tot 12 jaar krijgen hier zorg, begeleiding, behandeling en onderwijs in dagbehandelingsgroepen. Je kind komt bijvoorbeeld in één van onze drie dagbehandelingsgroepen: de Vuurvlinders in Nijmegen Noord, de Luchtballonnen of de Waterlelies in Nijmegen Dukenburg. We werken ook fijn samen met Brede School de Geldershof, Brede School de Dukendonck, KION Kinderopvang en Bindkracht10.

Unieke zorg, begeleiding en behandeling voor jouw kind

• We werken kleinschalig in groepen van maximaal 7 kinderen per dag.
  • We bieden individuele, vraaggestuurde zorg.
  • We richten ons op de verwachte ontwikkelingsmogelijkheden van je kind.
  • We werken aan integratie binnen de maatschappij.
  • We bieden persoonlijke zorg en aandacht.
  • We werken samen met ouders/verzorgers en andere experts zoals fysiotherapeuten, logopedisten en spelbegeleiders.
  • Kinderen spelen samen en werken individueel.

Handig om te weten:
Je kind kan 51 weken per jaar bij ons terecht. Je brengt je kind tussen 8.30 uur en 9.00 uur naar ons toe. Je komt je kind ophalen tussen 16.30 uur en 17.00 uur. We zijn gesloten op:

• tweede paasdag;
  • Koningsdag;
  • Hemelvaartsdag;
  • Bevrijdingsdag;
  • tweede pinksterdag;
  • eerste kerstdag tot en met nieuwjaarsdag.

Onze kinderen en collega’s aan het woord...

Karin (moeder van Sophie)

“Na lang zoeken kwamen we Stichting Liz tegen. Wat een warm bad en wat mag Sophie hier zichzelf zijn. Al 6,5 jaar spelen, leren, vriendjes maken en een hele mooie ontwikkelingsgroei doormaken. Wij zijn dankbaar dat er zo'n fijne plek bestaat. ”

Karin (moeder van Sophie)
over Dagbehandeling 0-12 jaar
Carlie

“Wat mij zo aanspreekt bij Stichting Liz is de open wijze en het vooropstellen van kleinschaligheid en individuele aandacht. Maar ook aan het samen leven en leren. Stichting Liz biedt de kinderen een warme, veilige omgeving waar kinderen zichzelf kunnen zijn en zich kunnen ontwikkelen. Het allerleukste en meest bijzondere in mijn werk vind ik dan ook het dagelijks begeleiden en ondersteunen van de kinderen in hun ontwikkeling. Er hangt een hele fijne sfeer binnen Stichting Liz: we zijn er voor elkaar. De variatie aan werkzaamheden, het contact met de kinderen, ouders en mijn collega's geven mij energie.”

Carlie
over Dagbehandeling 0-12 jaar