Onderwijs

Op het moment dat een kind de leeftijd van 5 jaar bereikt wordt het leerplichtig. Vooraf kijken we samen met ouders welke vorm van onderwijs en zorg het beste passen bij het kind. Voor ieder kind wordt een maatwerkvoorziening gemaakt.

Liz Klas

Kinderen met een (ernstig)meervoudige beperking kunnen vanaf de leeftijd van 3 maanden tot 12 jaar terecht in de Liz klas. Hier krijgen zij alle benodigde intensieve zorg, begeleiding en behandeling. We werken aan ontwikkelingsvaardigheden op het niveau van het kind. Er zijn aansluitmomenten bij school en kinderen van school komen op bezoek in de Liz klas. Tevens is er therapie op maat voor het kind beschikbaar. (logopedie, fysiotherapie, speltherapie, muziektherapie, ergotherapie)

Onderwijs wordt volledig op maat aangeboden. We werken met diverse methodes, en een leerling-volg-systeem. De kinderen volgens hun eigen onderwijsprogramma en waar mogelijk nemen zij ook deel aan lessen in de reguliere schoolklas. Dit is altijd onder begeleiding van een medewerker van Stichting Liz.

Liz IN de Klas

Voor de kinderen die onderwijs in een reguliere schoolklas van de basisschool aankunnen is er Liz IN de Klas. In deze vorm volgt het kind onderwijs in een reguliere schoolklas op de basisschool. Ambulante begeleiding en verzorging wordt geleverd door medewerkers van Stichting Liz.

Passend onderwijs betekent in onze optiek het onderwijs passend maken voor het kind en niet het kind passend maken voor het onderwijs. Hier werken wij dagelijks aan met goede resultaten.

Liz Voortgezet Onderwijs

De voortgezet onderwijs groep van Stichting Liz is gevestigd op het terrein van het Kandinsky College in Nijmegen. Kijk voor meer informatie op de site (12-18 jaar)