Stage

Stagelopen bij Stichting Liz: voor mbo- en hbo-studenten
Zoek je een stageplek bij Stichting Liz? Wat leuk! Het liefst bieden we je een stageplek voor een volledig studiejaar bij ons aan. Helaas hebben we geen plek voor stages of vrijwilligerswerk voor een korte periode. We bieden onze kinderen namelijk graag stabiliteit en zo min mogelijk wisselende gezichten.

Stuur je ons je sollicitatie voor een stageplaats voor komend studiejaar? Priscilla van Brakel is onze stagecoördinator en ze helpt je graag. Stuur je sollicitatie naar stagecoordinatie@stichtingliz.nl.

Dit vond stagiaire Anne Lasaroms van haar stage bij Stichting Liz

De keuze om stage te gaan lopen binnen Stichting Liz was voor mij makkelijk
De visie om de kinderen met en zonder beperking te verbinden sprak mij enorm aan. Zo leren zij van elkaar en ook ik leer daarvan! Alles wat ik geleerd heb, kan ik inzetten in het proces om professional te worden. Wegens COVID-19 heb ik via Microsoft Teams het sollicitatiegesprek gehad met Dieuwertje, de stagecoördinator van Liz. Het was een fijn gesprek waarbij ik ook veel informatie heb gekregen over de organisatie. Er werd gekeken naar de opties en mijn interesses. Niet veel later kreeg ik te horen dat ik stage mocht komen lopen op de locatie Middelaar.

De eerste weken: ontdekken van de organisatie en kennismaken met collega’s en kinderen
Je krijgt een inzicht hoe een dag bij Stichting Liz verloopt en welke methodieken er worden toegepast. Langzaamaan krijg je ook meer taken en ga je aan de slag met het individueel begeleiden van een kind. Je taken worden steeds verder uitgebreid waarbij er wordt gekeken naar wat haalbaar is, waar jouw behoeftes liggen én die van de klas. Zo wordt er alles uitgehaald om jouw leerproces zo optimaal mogelijk te maken.

‘Ik durf hier te ervaren, leren en reflecteren.’

Je werkt in een klein team waarbij je dus ook nauw samenwerkt met collega’s

Als stagiaire is het goed om hierbij ook op zoek te gaan naar je eigen zelfstandigheid en samenwerking met collega’s. Een voorbeeld hierbij is het zoeken naar initiatieven en leiding nemen.

Deze taken krijg je als stagiaire
Bij Stichting Liz word je als stagiaire niet alleen betrokken bij de reguliere dagtaken van een begeleider, maar ook bij taken ‘achter de schermen’ zoals het opstellen en aanpassen van een individueel ontwikkelingsplan, het gebruik van nieuwe methoden en methodieken, vergaderingen, communicatie met andere professionals en intervisies met de stagiaires binnen de organisatie. Kortom: geen dag is hetzelfde. Je gaat ook zelf op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Ik loop nu al ruim een halfjaar stage bij Stichting Liz en heb het enorm naar mijn zin
Al van af het begin werd ik meteen meegenomen en voelde ik mij thuis. Ik durf hier te ervaren, leren en reflecteren. Ik heb fijne collega’s waarbij ik het gevoel heb alles te kunnen bespreken. Het werken met de kinderen is fantastisch! Ik haal er ontzettend veel voldoening en plezier uit. Dit begint al bij de kleine dingen zoals het werken aan een taakje of het ontvangen van een knuffel van een kind. Maar ik heb het ook wanneer je ziet dat het kind zich ontwikkelt en stappen maakt!