Dagbehandeling 12-23 jaar

Jongeren met en zonder handicap komen elkaar niet vaak tegen. Daardoor leren ze ook niet hoe leuk het is om met elkaar samen te leven. In Nederland is het onderwijs voor jongeren met en zonder handicap namelijk gescheiden. Jammer hè? Want terwijl andere jongeren samenzijn op school en in de buurt, volgen jongeren met een handicap alleen maar onderwijs samen met andere jongeren met een handicap. Bij Stichting Liz geloven we dat onderwijs en zorg heel goed samen kan. En daarom doen wij het anders.

Alle jongeren leven en leren samen bij Stichting Liz

In de voortgezet onderwijsklas van Stichting Liz krijgt je kind een unieke leer- en ontwikkelervaring. Bij ons is er kleinschalige en individuele aandacht voor iedere jongere. We gaan voor ontwikkeling en samen leren en leven. Daarom gaan alle jongeren van Stichting Liz elke dag langs bij de leerlingen van de reguliere school. Of andersom. We komen samen als dat kan én een meerwaarde heeft. De contacten en activiteiten voegen voor alle leerlingen wat toe. Door deze leeromgeving stimuleren we je kind in sociale communicatie en zelfstandig functioneren.

Jouw kind kan bij ons terecht
Heeft je kind een ontwikkelingsachterstand? Of een verstandelijke- en lichamelijke beperking? Je kunt bij ons terecht. Jongeren van 12 tot 23 jaar krijgen hier zorg, begeleiding, behandeling en onderwijs op maat in onze dagbehandelingsgroep. Die dagbehandelingsgroep bestaat uit maximaal 7 jongeren per dag en is in het schoolgebouw van het Dominicus College in Nijmegen. Onderwijs in een eigen ruimte. Zorg en begeleiding. En regelmatig contact met leerlingen en het reguliere onderwijsprogramma van het Dominicus College en de Monnikskap. En het onderwijs passen we aan, aan de onderwijsbehoefte van je kind. We werken met verschillende leerlijnen en een kindvolgsysteem.

Unieke zorg, begeleiding en behandeling voor jouw kind

• We werken kleinschalig in groepen van maximaal 7 jongeren.
  • We bieden individuele, vraaggestuurde zorg.
  • We richten ons op de verwachte ontwikkelingsmogelijkheden van je kind.
  • We werken aan integratie binnen de maatschappij.
  • We bieden persoonlijke zorg en aandacht.
  • We werken samen met ouders/verzorgers en andere experts zoals fysiotherapeuten, logopedisten en spelbegeleiders.

Handig om te weten:
Je kind kan 51 weken per jaar bij ons terecht. Je brengt je kind tussen 8.30 uur en 9.00 uur naar ons toe. Je komt je kind ophalen tussen 16.30 uur en 17.00 uur. We zijn gesloten op:

• tweede paasdag;
  • Koningsdag;
  • Hemelvaartsdag;
  • Bevrijdingsdag;
  • tweede pinksterdag;
  • eerste kerstdag tot en met nieuwjaarsdag.

Onze kinderen en collega’s aan het woord...

Bauke

“Stichting Liz is een fijne en kleinschalige organisatie met korte lijntjes. Als persoonlijke begeleider in de Liz VO-klas is geen dag hetzelfde. Ik vind het waardevol dat ik voor ouders iets kan betekenen en samen met de jongeren stappen maak. Al helemaal als deze stappen plaatsvinden in de maatschappij waar jongeren met- en zonder beperking van elkaar leren.”

Bauke
over Dagbehandeling 12-23 jaar
Bob en Deborah (ouders van Bent)

“Stichting Liz voelt voor Bent als een 2e thuis. Een plek waar hij zichzelf kan zijn, geaccepteerd en begrepen wordt en heel veel individuele aandacht krijgt. Met een goede balans tussen leren en ontspannen met vaste patronen. Zodat hij de indrukken van de dag beter kan verwerken. En daar profiteren wij ook van. Stichting Liz is de plek waar we hem met een gerust gevoel naartoe brengen, waar ze sociaal contact met de reguliere school stimuleren en dagelijks onderdeel laten zijn van de samenleving. ”